tisdag 10 maj 2011

Filips tankar

Min andra layout som jag gjort av det härliga maj kitet"Hemma på vår gata"  från Mollys handlar om min sons tankar inför höstens skolstart.Och hur jag inte riktigt kan fatta att jag snart har två skolbarn:)

Som bakgrund har jag använt baksidan på pappret "City by the Bay - Union Square - My Little Shoebox" jag gillar verkligen färgen och rutmönstret på detta papper!
Jag har även använt det söta bokstavs pappret "Hometown Summer - Summer Fun - Pink Paislee"
Jag har sytt med maskin och svart tråd längst med raderna med bokstäver.


Bostäverna med text på finns med i kitet, men inte de svarta bokstäverna från october afternoon, men de finns i Mollys webshop.
I webshoppen finns även "Fabrips" från Studio calico. Som är som tyg med klistrig baksida. Jag fransade till mina remsor innan jag satte fast dem på layouten.


Jornaling spot från pink paislee och wellpap deko från jillibean soup som  finns med i kitet.
"Baubles"(stjärnan) och bakers twine finns med i majs extra kit.


Även dessa journaling rutor finns med i förpackningen "Homtetown Summer - Punchouts från pink paislee"
Apelsin märket är också en "Bauble" från extra kitet, de är verkligen jätte söta!


Jag gillar det här kitet skarpt!! Nu måste jag fortsätta skapa med det .
på återskrivande :)

Inga kommentarer: